10 redenen waarom een bezoeker je website verlaat

Reden 1: slecht design

Zijn de kleuren van je website niet goed gekozen? Laat de structuur het afweten of komt je website oubollig over? Wanneer je website als ouderwets of chaotisch beschouwt wordt, zal de bezoeker al snel gaan lopen. Het design van je website is heel belangrijk om de bezoeker aandachtig te houden. 

Reden 2: trage website

Dit is één van de topredenen waarom de bezoeker een website verlaat. Blijft je website enkele seconden hangen? Dan is de kans groot dat je potentiële klant al weggeklikt heeft. Vergelijk je mogelijkheden en kies niet noodzakelijk voor de goedkoopste oplossing. Laat je hierin zeker adviseren door een professional, zo maak je zeker de juiste keuze.

Reden 3: schrijffouten of onduidelijke teksten

Je website wordt vergeleken met je producten of diensten. Staat de website vol met schrijffouten? Dan kom je al snel over als wantrouwig en niet-kwalitatief. Ook de opbouw en de kwaliteit van de teksten is een heel belangrijke factor. Ben je niet goed in schrijven? Werk dan zeker samen met een copywriter. Deze mensen zijn getraind om duidelijke en gestructureerde teksten te schrijven. Copywriters staan jullie bij om de gewenste boodschap goed over te brengen aan potentiële klanten. 

Reden 4: kleurkeuze

Alles staat of valt met de kleurkeuzes van je website. Een website moet rust uitstralen met bepaalde leuke accenten. Weg met alle schreeuwerige achtergronden en springende knoppen. Mooie en professionele kleurkeuzes zijn een must! Speciale effecten zijn zeker een leuke trend, maar beperk de toepassing hiervan zodat het niet te veel wordt.

Reden 5: niet responsive

De dag van vandaag zijn mensen dag in dag uit bezig op hun smartphones. Daarom kan een aangepast mobiel design voor jouw website niet ontbreken. Een design dat niet aangepast is, is vaak heel onduidelijk en niet leesbaar. Inzoomen om tekst te lezen, afbeeldingen die je bijna niet kan zien, knoppen die niet handig aan te klikken zijn,… dit zijn zaken die vermeden moeten worden.  

Reden 6: niet up-to-date

Het is belangrijk om je website up-to-date te houden. Dit geeft je bezoekers vertrouwen dat je zaak leeft en dat jullie op zoek zijn naar nieuwe klanten. Ook interessant om te weten: wanneer er geen updates gebeuren, wordt je website aanschouwt als ‘niet-actief’ en zal je ranking in Google dalen. 

Reden 7: te ingewikkeld

Maak je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Zorg dat alle info gemakkelijk terug te vinden is zodat je bezoeker niet naar informatie moet zoeken. 

Reden 8: achtergrondmuziek

Wanneer er plots vanzelf achtergrondmuziek begint te spelen, dan is de keuze om het bezoek te beëindigen snel gemaakt. Dit is zeker niet aan te raden en komen we gelukkig niet veel meer tegen. 

Conclusie

Je bezoeker is het belangrijkste element om rekening mee te houden wanneer een website gebouwd wordt. Laat je adviseren en zorg voor een goede eerste indruk. Ben je op zoek naar een website voor jouw bedrijf? Neem dan zeker contact op met ons en wij kijken graag wat we voor u kunnen doen.

Pauline Chevalier

Pauline Chevalier

Pixelle is een grafisch ontwerpbureau gevestigd in Deinze dat opgericht is door Pauline Chevalier. Pauline is een 28-jarige grafisch vormgever, webdesigner en fotograaf. Met veel passie staat ze voor u klaar om al uw grafische projecten tot een goed einde te brengen.
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn